10 oktober 2018!

11 oktober 2018 - Moshi Urban, Tanzania

10 oktober 2018!

Om 07:45 ben ik weer opgestaan om naar het ziekenhuis te gaan. Dokter Umudy was aan het werk. Er kwam een kindje in de stoel zitten met zijn mama. Het kindje moest behandeld worden maar was zoals gewoonlijk erg bang. Nog steeds schrik ik een beetje van de manier van omgang met kinderen hier. De ouders slaan de kinderen omdat ze niet stil liggen of hun mond niet open willen doen. De vader wordt erbij gehaald voor versterking en de tandarts trekt nog eens lekker aan het oor van het kindje.... beetje apart wel?

Ik ben rond 10.30 al naar YWCA gegaan, omdat er vrijwel niks te doen was bij het ziekenhuis en ik liever mijn laatste dagen bij de kindjes wil doorbrengen dan niks zitten doen op een stoel!👍🏻 Dus ik had Emanuel geappt en hij was het er mee eens. Eenmaal bij de kindjes hebben we lekker gespeeld. Tijdens de lunch kon Giovanni zelf zijn beker vasthouden en drinken. Maar na een halve beker viel alles op de grond...😫 Weg eten! Alle kindjes gingen na het eten nog even snel handen wassen en plassen. Daarna lekker naar bed! We hebben met de meiden weer geluncht en daarna ben ik met iris batterijen voor het speelgoed bij YWCA gaan halen. Ook wilde ik vandaag de grote speelauto’s kopen voor YWCA, omdat alle kindjes op een stoel een auto nadoen denk ik dat die wel goed van pas komen. Hussein heeft Iris en mij naar de winkel gebracht en weer opgehaald! Uiteindelijk hebben we nu twee auto’s en bak met blokken!

De auto’s waren een hele uitdaging voor de kindjes, want nu moesten ze gaan delen! Ohnee?! Delen? Wat is dat???

Jonathan kon alleen maar huilen als hij niet op de auto zat.😂 Purity en Julliet de twee oudste meisjes duwden de auto’s met de kleintjes voort en om de paar minuten werd er gewisseld! Eigenlijk is het nog best goed gegaan! Shazma en Angel waren bezig met de blokken, erg schattig om te zien! Heel de bak omgooien en alles er weer in doen! Altijd leuk... opruimen!😂

Rond 17:00 zijn we weer gegaan. De mixer van Mercy stond bij Iris en Lotte thuis, dus ik heb hem daar opgehaald en ben door Hussein thuis gebracht. Helaas had ik geen sleutel bij dus heb ik moeten wachten voor ons huis op Mercy, Silvia en Arianne.. die waren boodschappen doen op de markt. Ik had ondertussen de kitenge doek over de mixer heen gelegd zodat Mercy het niet zou zien! Ze dacht dat ik de kluis die Jackie kwam brengen voor op de kamers had verstopt onder de kitenge! Dat was natuurlijk niet waar.😂 Silvia en ik hebben hem snel naar binnen getild zodat Mercy hem kon open maken!  Eerst drong het nog niet echt door... maar daarna zag ze dat het een mixer was!! Ze kan er ook nog smoothies en gehakt mee maken, dus het is van alle markten thuis! Ze was echt super verrast en blij! Nu hoeft ze geen bruiloft taarten meer af te slaan en kan ze beginnen met meer orders aannemen!

In de avond hebben we gekookte bananen met beef gegeten. En hebben de appeltaart opgemaakt van gisteren. Om 20:00 zijn Silvia, Arianne en ik naar Mimosa gegaan. Lotte, Iris, Katherine en Nathaniel waren er ook dus dat was erg gezellig. We hebben de foto’s zitten kijken en gezellig een savanna gedronken!

Rond 22:30 waren we weer thuis en hebben we nog even gekletst met Mercy.

Slaap lekker!

1. Opa en Oma'.:
    12 oktober 2018
    Hallo Freeke.

Wat een mooi geschenk voor Mercy.!!!!!!Kan ze weer mooie taarten bakken.En wat een harde tandarts goed dat het hier niet is.Wat een mooie belevenis voor je dat vergeet je nooit meer.Heel veel groetjes van ons Opa en Oma.Dikke knuffel.tot maandag.