14 & 15 oktober 2018! MIJN LAATSTE DAG!

16 oktober 2018 - Moshi Urban, Tanzania

14 & 15 oktober 2018! Mijn allerlaatste dag in Tanzania en mijn reis terug naar Nederland!

Vandaag is mijn aller aller laatste dag in Tanzania! Ik kon lekker uitslapen dus om 10:00 had ik een lekker ontbijtje met Mercy! Ze had een smoothie gemaakt van watermeloen, papaya en wortel met haar nieuwe mixer! Na het ontbijt ben ik mijn koffer deels in gaan pakken! Ik heb een hele boel in Tanzania gelaten, maar heb ook weer veel in mijn koffer gestopt om mee te nemen naar Nederland!

Rond 12:45 heeft Hussein me naar het keys hotel gebracht. Daar zaten Lotte, Iris, Nathaniel en Kathrine al aan het zwembad te chillen. We hebben lekker gezwommen en geluncht! Ik besefte me ineens dat dit mijn laatste uurtjes zwemmen en zonnen van dit jaar zijn, want 6 december vertrek ik weer naar Oostenrijk om te gaan skiën!

Rond 18:00 heb ik afscheid genomen van Nathaniel en Kathrine. Zij blijven hier nog 7 weken!

In de avond ging ik met Lotte en Iris uiteten bij de Italiaan! Nog even met zijn drieën lekker kletsen over de afgelopen weken. De avonturen, de gekke uitspraken, de kindjes en het mooie land!

Lotte blijft nog 2,5e week en gaat daarna met haar familie nog reizen door Tanzania. Iris blijft tot midden December nog in Tanzania en gaat op de helft ook nog naar Arusha.

Rond 22:00 gingen we weer naar huis en werd ik thuis afgezet. Nog een dikke knuffel met de meiden.. ik zal ze weer gaan zien in Nederland!

Thuis zat Mercy op de bank te wachten. Ik heb nog even verder mijn koffer ingepakt en gedoucht. Ik heb mijn shampoo, douche gel, dagcreme, pijnstillers, opkikkers en wasmiddel bij Mercy gelaten. Kan zij het allemaal lekker opmaken! We hebben lekker nog een film gekeken! Deze was ongeveer om 00:30 afgelopen. om 02:45 werd ik opgehaald door snap. Mercy en ik hadden nog snel even een klein dutje gedaan voordat ik werd opgehaald. Met een volle koffer met souvenirs en een dikke, zware rugtas verliet ik mijn kleine kamertje en ook Mercy’s huis. Wat een geweldige tijd heb ik hier gehad! Vanaf moment een voelde ik me thuis bij Mercy! Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat ik haar heb mogen leren kennen! Ze is zo’n sterke jonge vrouw met heel veel humor! Ik ga haar heel erg missen! Maar als ze in de toekomst gaat trouwen zijn alle vrijwilligers van “de Mawalla family” uitgenodigd om te komen! Ik heb er nu al zin in... een Tanzaniaanse bruiloft! Ik hoop dat ze met haar mixer mooie taarten kan gaan maken en in de toekomst een bedrijfje kan opzetten!

Om 02:45 was het tijd... Snap kwam mij ophalen om naar Kilimanjaro Airport te gaan. Na een hele dikke knuffel van Mercy ging ik de auto in... “Badaye Frieka, Badaye Mercy!”. Een beetje buikpijn had ik wel... wat heeft zij veel voor mij betekent in deze weken! De tijd is echt voorbij gevlogen! Maar ik hoop dat ik haar in de toekomst in Nederland of in Tanzania ga zien!

Rond 03:30 kwam ik aan op het vliegveld. Veel te vroeg maarja.. das beter dan te laat! Bij de ingang meteen door de security check en daarna wachten totdat ik kon inchecken. Mijn koffer was gelukkig niet te zwaar! 20.7 kilo! Perfect! Na de immigration check en een laatste handbagage check kon ik wachten bij de gate. Samen met 16 anderen zaten we ongeveer een uur te wachten. Ik zou om 05:20 kunnen boarden maar in Tanzania is alles polepole, dus kon ik pas om 05:50 het vliegtuig in! Het was een heel klein vliegtuig met twee rijen van twee. Ik had lekker 2 stoelen voor mezelf alleen! Eenmaal boven de wolken hadden we mooi uitzicht op de kilimanjaro en kwam de zon op!

Om 07:00 landde ik in Nairobi, Kenia! Snel uit het vliegtuig en hollen naar de security check want om 07:55 vertrok mijn vliegtuig weer naar Amsterdam! De reizigers naar Amsterdam mochten voor in verband met de aansluitende vlucht! Ik volgde twee jonge, engelse mensen die ook naar Amsterdam moesten. Ik wist niet waar ik allemaal heen moest dus liep ik hen maar achterna😂. In het vliegtuig van Kenia Airways zat ik naast een Tanzaniaanse/keniaanse vrouw. Ik zat mooi aan de buitenkant want ik heb ondertussen wel ervaren dat aan het raam zitten niet heel handig is!

8,5 uur later om 15:40 Nederlandse tijd landde ik in Amsterdam! Het ging allemaal heel snel. Binnen 5 minuten was ik het vliegtuig uit en kon ik naar de paspoort check. Het liep allemaal op rolletjes dus ook daar stond ik niet lang in de rij! Mijn koffer kwam ook vrij snel op de band. Uiteindelijk stond ik binnen 20 minuten al in de aankomst hal! Er was niemand te bekennen dus keek ik maar een beetje voor me uit.. Ik dacht huh waarom is er nou niemand! Ja hoor Jelle en mama zaten lekker aan een tafeltje wat te drinken en papa was naar het toilet! HALLO IK BEN TERUG!! Ze hadden me niet zien binnen komen.. ben ook maar 1,63 meter dus snap het wel😂.

Thuis weer heerlijk een kaassouflé met frietjes naar binnen gewerkt! Die had ik wel gemist!😋 Marijne was nog niet thuis, die was vanuit Marokko onderweg naar Eindhoven airport! Als verassing ging ik haar met Jelle ophalen!

Rond 23:00 waren we weer met zijn zessen thuis en ons liefste nichtje Iris kwam al op bezoek! We hebben lekker gekletst over alle reizen en souveniertjes uitgedeeld!

Over 7 weken vertrek ik weer naar het heerlijk koude Oostenrijk om ski les te gaan geven! Maar voor die tijd ga ik nog lekker even genieten met vrienden/familie en moet ik mezelf gaan inschrijven voor de studie Tandheelkunde in Amsterdam!

Badaye!!

Een dikke kus van Free!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en Oma'.:
    16 oktober 2018
    Freeke .

Wat een belevenis heb jij mee gemaakt Je zal er nog heel veel van genieten en aan terug denken.We zijn ook wel heel blij dat je weer thuis bendt en we je een dikke knuffel konden geven Opa en Oma.