5 & 6 oktober 2018! SAFARI!

8 oktober 2018 - Moshi Urban, Tanzania

5 oktober 2018!

SAFARI!

Vandaaaaaag.... ga ik op safari! De wekker stond om 05.30.. veel te vroeg! Gelukkig had ik mijn tas de avond van tevoren ingepakt. In de ochtend snel al mijn laatste spulletjes erin gedaan, nog wat verjaardagscake in mijn mond gedaan en gegaan! We werden opgehaald door een busje en werden met zijn vijven in Arusha afgezet. Twee uur rijden in totaal, dus we waren rond 08:00 in Arusha. Daar hebben we kennisgemaakt met onze guides, een is er voor het koken en de andere voor het rijden! Na wat spullen overgeplaatst te hebben en een dikke betaling in shilling te hebben gedaan zijn we vertrokken naar onze eerste bestemming: Tarangire! Onderweg kwamen we verschillende masai dorpen en mensen tegen. Koeien, geiten, huisjes, alles was van de partij! Eenmaal bij Tarangire moest de gids ons even inschrijven en konden we daarna met de auto door het park rijden. We hebben heel veel dieren gezien, giraffen, olifanten, zebra’s, buffels, herten, cheetah’s en leeuwen! Het landschap is onwijs gaaf! Erg droog en veel hoogte verschillen. Tijdens de lunch werden onze cupcakes gestolen door apen... ik hoop dat ze ervan genoten hebben, ik in ieder geval niet!🤔 Na de lunch zijn we weer terug naar het begin van het park gebanjerd en hebben we onderweg natuurlijk nog veel meer dieren gezien! Het blijft indrukwekkend om   ze in het wild te zien! Eenmaal weer bij het begin van het park vertrokken we naar onze camp site, dicht bij lake manjara. Met een uitzicht op bergen, een laag staande zon en wat muziek in de oren was het heerlijk om zo door Tanzania te touren! Op de camp site waren we erg verbaasd, we hadden een ZWEMBAD! Ja een zwembad!! We konden het niet laten om een duik te nemen, ookal hadden we geen bikini bij hihi! Als avond eten had Freddie onze kok, soep, groenten, varkensvlees, salade en aardappeltjes gemaakt! Ennnnn er was WIJN!😍 Dat ging er natuurlijk wel lekker in! Na het eten kregen we nog een tanzaniaans showtje van wat lokale mensen! Daarna aan tafel, kon ik mijn oren eigenlijk niet echt geloven en schrok ik een beetje van wat ik hoorde... opeens ging de telefoon van onze kok en zijn ringtone was het liedje van Enrique Iglesias “Hero”. Net de avond voor Joris zijn verjaardag... toeval? Misschien moest het zo zijn... ik heb geen idee!

Rond 21:45 zijn we lekker naar onze tent gegaan om te slapen! Heerlijk een schuim matrasje van 10 cm dik en een halve meter breed... kuch! Maar we moesten het er mee doen! Lekker cozy met drie in een tentje, zowat bijna lepeltje lepeltje! Wekkertje om 06:50! Fijnn..!

Tot morgen! Usiku mwema! XX

6 oktober 2018

Goedemorgen! Vandaag een wat apartere dag in Tanzania, want mijn lieve, gekke broer zou 22 worden vandaag! Eerlijk gezegd vind ik het fijn om op safari te zijn met Lotte en Iris. Vrijwel geen wifi/bereik gehad, dus geen inputs gekregen en lekker een dagje genoten en veel na kunnen denken! Tevens heb ik voor geen meter geslapen! Maar we gaan er tegenaan vandaag! Het ontbijt zou eigenlijk om 07.30 zijn maar we hebben het een beetje laten uitlopen tot 07.50! Freddie had heerlijke toast, pannenkoeken en ei gemaakt! Daarna zijn we gaan rijden naar het serengeti national park! We moesten een lange reis maken door het Ngorongoro gebied. Serengeti ligt namelijk achter de krater. Maar daardoor hebben we wel kunnen genieten van het prachtige uitzicht over de ngorongoro krater!

De wegen waren erg hobbelig en we zaten als een soort spastische moslims in de jeep. Een doek voor je mond en neus had je wel nodig, want al het stof kwam naar binnen!

Bij de ingang van het park konden we lunchen. Freddie had lunchboxen meegenomen! Rond 14:00 zijn we weer gaan rijden en zagen we meteen al een paar vrouwtjes leeuwen met hun jonge welpjes. De Serengeti zelf is heel erg droog en op sommige plekken is het zo heet dat het gedroogd gras vanzelf in de fik vliegt! Regelmatig zagen we bosbranden en dieren wegrennen voor het vuur!

Later in de middag hebben we tussen de rotsen nog een luipaard kunnen spotten! Het duurde even voordat we hem gevonden hadden maar we hebben een foto, dus er is bewijs! Tijdens de rit hebben we natuurlijk nog veel andere dieren gezien, zoals hertjes en zwijntjes! Maar die zijn eigenlijk helemaal niet meer interessant om te zien.. Je stopt eigenlijk alleen voor echt “grote” beesten! Best wel een beetje zielig voor ze!😂

Aan het einde van de middag reden we naar onze camp site waar we voor een nacht zouden slapen. De gedachte dat er elk moment een leeuw naast je tent kon staan, daar kon ik niet echt aan wennen...😂 Op het kamp konden we gelukkig wel douchen. Dat was wel even fijn want alles zat weer onder het zand! In de avond had Freddie voor ons soep, spaghetti en gehakt gemaakt. We aten in een soort kooi... om als het nodig was veilig te zitten voor het geval er dieren op ons kamp zouden zitten! In de avond heb ik nog even de fam proberen te facetimen... maar het bereik in de middle of no where is nou eenmaal niet fantastisch! Dus heb ik zo ongeveer alle hoofden van de familie gezien en niemand echt gesproken! Top!🤔

De sterrenhemel in de avond op de camp site is trouwens magisch mooi! Overal fonkelende lichtjes! Jammer dat ik geen foto kon maken, had het graag willen laten zien!

De wekker staat weer om 05:45, want morgen willen we naar de zonsopkomst in de Serengeti gaan kijken!

Baadaye!!X

1. Opa en Oma'.:
    9 oktober 2018
    Lieve Freeke.

Wat een mooi verslag Geniet er van dit beleef je maar een keer .Het is heel fijn om je verslag te lezen.Wij genieten ook wat mee.Dikke kus van Opa en Oma.