3 oktober 2018!

4 oktober 2018 - Moshi Urban, Tanzania

Karibuuuu!!

Ik ben om 08:15 weer vertrokken naar het ziekenhuis. Dr. Umudy was aan het werk. Het was niet zo druk vandaag... erg jammer. Ook was er iets mis met de computers dus ik heb ongeveer een uur voor me uit zitten staren. Rond 10:30 kwamen er gelukkig weer patiënten en heb ik weer wat tanden voorbij zien komen! Ik vroeg aan dokter Umudy waarom de kinderen/mensen in Tanzania soms zulke slechte tanden hebben. Hij zei dat het komt door het water, het zoete eten en dat sommige mensen niet de tijd nemen om tanden te poetsen. Ze poetsen bijvoorbeeld alleen in de ochtend, terwijl de avond des te belangrijker is! Het water uit de kraan bevat een stofje in dat ervoor zorgt dat er bruine aanslag komt op je tanden en dat er tanderosie ontstaat.

Maar gelukkig drinken de meeste geen water uit de kraan in Tanzania. Rond 11:30 vond ik het wel weer mooi geweest en ben ik naar YWCA gegaan! We hebben de posters opgehangen, speelgoed gesorteerd, speelmatten neergelegd, geverfde tafeltjes naar binnen gehaald en Evaline verrast met een tafel met haar naam erop! Ze vond het echt super leuk! YWCA ziet er nu heel erg gezellig en kindvriendelijk uit! Na het middagdutje van de kindjes hebben we nog met ze gespeeld en hebben we ze ook nog eten gegeven! Sommige kunnen nu zelf hun beker met pap leeg drinken! Super fijn voor Evaline anders moet ze iedereen met een lepel gaan voeden.

In de namiddag zijn we nog even naar de bank gegaan en heb ik daarna voor Arianne wat versiering gehaald voor bij het ontbijt, want morgen is haar verjaardag! 24! In de avond hebben we weer gezellig een filmpje gekeken en wat thee gedronken! Op naar morgen!

Usiku mwema! X

1. Ellen Slegers:
    4 oktober 2018
    Hoi Freeke....heel veel plezier de komende dagen!!! Spannend..... op safari🕸🐍🐵😘
  2. Noor Coppens:
    5 oktober 2018
    Hoi Freeke,
    Het is wel duidelijk dat je niet graag stilzit daar in Tanzania. Mooi om daar stukje tandheelkunde mee te maken. Maar het verbeteren van het kinderdagverblijf is volgens mij veel leuker! Ga nog lekker uit je dak daar! De laatste week komt er al weer aan.
    Of blijf je nog langer?????
    Veel plezier dit weekend op Safari!. Dikke kus!
  3. Opa en Oma'.:
    5 oktober 2018
    Hallo Freeke.
    Het gaat wel goed daar.Heel veel plezier op safari geniet er van .Groetjes van Oma en Opa dikke kus en een knuffel.
  4. Marjo van den Broek:
    6 oktober 2018
    Hoi Freeke. Mooie verhalen. Veel plezier op safari. Geniet ervan. Groetjes Hans en Marjo.