9 oktober 2018!

10 oktober 2018 - Moshi Urban, Tanzania

9 oktober 2018!

Uitslaapdag!!

Vandaag kon ik lekker uitslapen, alhoewel ik dat niet echt gedaan heb... Ik werd om 8 uur wakker en heb toen lekker nog 2 uur liggen chillen in bed. Als ontbijt had ik twee kleine donuts en een banaan. Om 12 uur ben ik naar café union gegaan om daar te meeten met Lotte en Iris. We moesten wat dingen halen! Daarna zijn we bij het cafeetje naast ywca gaan zitten om een maiskolf te eten en wat te drinken. Rond 14u zijn we naar mimosa gegaan om foto’s over te zetten... het wilde nog niet echt lukken dus morgen avond gaan we weer naar mimosa. Aan het eind van de middag kwamen de nieuwe volunteers even naar mimosa. Een 19-jarig meisje uit Norwegen en een 17-jarig/bijna 18-jarige jongen uit de UK. Beide erg aardig dus het is leuk ze te ontmoeten. Ondertussen had ik al heel de dag contact met Jackie over de mixer die ik voor Mercy wil gaan kopen. Mercy houdt heel erg van taarten bakken en verkopen. Ze is er echt kei goed in! Voordat ze naar Moshi kwam had ze een klein bedrijfje in taarten in Arusha. Maar tijdens haar verhuizing is haar mixer stuk gegaan. Daardoor heeft ze in Moshi nu niet echt werk en verveelt ze zich sommige dagen heel erg! Dat is natuurlijk super zonde want ze kan het erg goed! Jackie is heel Moshi afgegaan om een grote automatische mixer te kunnen vinden! Uiteindelijk hebben we er een uitgezocht en is ze hem gelijk naar mimosa komen brengen! Ze was echt super blij en van te voren had ze Mercy een beetje uitgehoord over de mixer en wat het voor haar zou betekenen. Dus nu ga ik morgen een “doek” halen om over de doos heen te doen. Inpak papier kennen ze hier volgensmij niet echt, dus een doek is een leuk plan B. Van dat doek kan ze dan nog een mooi kledingstuk maken als ze wilt! Ben echt heel erg benieuwd wat ze ervan gaat vinden!😍

Na mimosa ben ik naar de supermarkt gelopen om boodschappen te halen voor de appeltaart die ik ging maken! Arianne en Silvia waren er ook. Zij deden boodschappen voor de pasta carbonara. Daarna zijn we naar huis gegaan en zijn we begonnen aan onze gerechten! Mercy heeft me geholpen met de appeltaart. Ze had niet echt een maatbeker dus we gebruikten een koffiepotje waar 50 gram in kon! Erg creatief weer! De pasta carbonara was echt heel erg lekker! Na het eten is iedereen gaan douchen en hebben we daarna nog thee gedronken en appeltaart gegeten! Mercy vond het heel erg lekker!

Daarna ben ik om 23:00 (veel te laat) naar bed gegaan...

Usiku Mwema!X

1. Opa en Oma'.:
    10 oktober 2018
    Hallo Freeke.

Wat een snoep konte zijn jullie iedere dag taart.Wat leuk van die keuken machine
    Zal ze blij mee zijn.!!!!!!!!!!!.Ben van daag met opa naar het zieken huis geweest alle goed.
    Geniet van je laatste week .Groetjes Opa en Oma.
  2. Liezet Kuijpers:
    10 oktober 2018
    He Freeke
    Wat een geweldige verhalen!
    Je schrijft ook erg leuk, zou je ook je beroep nog van kunnen maken 😃
    Wat maak je veel mee en wat leer je in die korte tijd veel nieuwe mensen kennen.
    Ik zou wel een taart willen bestellen bij Mercy 😋, maar tja dat word lastig

Heel veel plezier nog,
    Groetjes Liezet
  3. Opa en Oma'.:
    11 oktober 2018
    hallo afrikaantje dat is een goudkleurige bloem met een sterk luchtje zo als moppie freek wat heb je een mooie safari gehad kom nu maar gouw naar huis wand er is niemand om kasteelbier mee te drinken groetjes opa en oma xxx