Naam:
Foto’s:
154

Over mij

Hoi!

Leuk dat je mijn pagina bezoekt! Dit jaar begin ik aan mijn tussenjaar en ga ik voor 4 weken naar Tanzania om vrijwilligerswerk te doen.

Mijn reis gaat 18 september beginnen! De organisatie waarmee ik vrijwilligerswerk ga doen heet Projects Abroad. Zij hebben jarenlange ervaring met vrijwilligers over de hele wereld!

Over mijn reis

De eerste twee weken ga ik aan de slag als “Medical officer in charge” in het St Joseph ziekenhuis in Moshi (een dorpje naast de Kilimanjaro). Het is een ziekenhuis(je) met 150 bedden en 19 artsen/verpleegkundigen. Ik hoop in het ziekenhuis meer te weten te komen over de tandheelkunde in Tanzania! In de twee weken die daarop volgen ben ik te vinden in de “Hope Haeva day care” in Moshi. Hope Haeva is een opvangcentrum voor de kinderen in Tanzania. Er wordt gezorgd voor 98 kinderen door 12 personeelsleden! Mijn rol in het opvangcentrum zal “Director/Supervisor” zijn. Ik ga kinderen van 2-4 jaar helpen met onderwijzen, sturen en begeleiden bij dagelijkse activiteiten. De missie van het zorgcentrum is om duurzame educatieve ondersteuning, zorg en bescherming te bieden aan kansarme kinderen en om hun fysieke, sociale, emotionele en cognitieve ontwikkeling te verbeteren. Op deze manier hopen we deze kinderen een betere start in het leven te geven. Tijdens het vrijwilligers werk zal ik verblijven bij een gastgezin in de buurt van mijn project. Zo maak ik kennis met het echte Tanzaniaanse leven en de bijzondere taal “Swahili”.

Bezochte landen

Ik heb 15 landen (6%) bezocht:

Aruba, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Italië, Kroatië, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Tanzania, Thailand, Turkije, Zwitserland.