18 September 2018! Tanzania!

19 september 2018 - Moshi Urban, Tanzania

Vandaag gaat het gebeuren! Ik ga naar Tanzania!! Om 06:00 alles ingepakt, Beau nog even een dikke kus gegeven, choco koekjes uit de kast gepakt en de auto in gegaan, op naar schiphol. Nu al opzien tegen het afscheid... achjoh het zijn maar 4 weken! Op schiphol zoeken naar de klm vertrekhal en daarna mijn koffer inchecken. Sta je dan bij een automatische incheck balie, jahoor natuurlijk... te zwaar! Kan ook niet anders met 6 voetbalshirts (bedankt Roel!), bellenblaas, een bal, ballonnen, stoepkrijt, stroopwafels/drop voor mijn gastouder en daarnaast nog honderd shirtjes, rokken, broeken en andere prullaria. Nou dan maar naar een gewone incheck balie. Fingerscrossed, geld groeit nou een maal niet aan de boom. “Mevrouw zorgt u er wel voor dat uw koffer op de terugweg wat minder zwaar is”. Tuurlijk! Na het inchecken snel een broodje eten met pap, mam, marijne en jelle en dan is het alweer zover. Met een dikke zoen, een lach en een traan afscheid genomen en op weg naar Tanzania! Na 50 meter nog even omkijken, wel zo cliché😉. Nou daar sta je dan met een dikke rugtas en je rode ogen bij de douane! Succes hè! Wordt je er ook nog is tussenuit gepikt om te fouilleren.. altijd feest! Eenmaal in het vliegtuig zit ik naast een Nederlandse man en een Canadese vrouw, de een ging de kilimanjaro beklimmen, de ander ging trouwen! Met een stukje pizza en wat lekkere toetjes kom je de vlucht wel door😊. Na 8.30 uur eindelijk geland te zijn, was het tijd voor het aanvragen van een visum. Jezus, wat doen ze het allemaal op het dode gemakje. “Beetje tempo” denk je dan, met je Nederlandse kaaskop. Een uur later stond ik eindelijk met mijn koffertje buiten bij het vliegveld. Ik voelde me net een beroemd persoon. Overal stonden mensen met bordjes! Na even zoeken stonden er twee hele leuke jongens mij op te wachten om me naar mijn gastouder te brengen. Onderweg heeft Manuel me wat woordjes Swahili geleerd, die ik aan het einde van de rit niet meer kon opzeggen ivm alle nieuwe ervaringen en de koppijn. Wat een dag..! Aangekomen op mijn nieuwe thuis voor de aankomende vier weken ontmoet ik “Mercy” mijn gastouder. Volgens Manuel moet ik Mercy meer beschouwen als een zus dan een ouder. Nou oké Zusss! Nice to meet you! Manuel en Mercy laten even het huisje zien en brengen mij naar mijn kamertje! Ik verheugde me meteen al op mijn klamboe want ik had al een gekko gespot! Na wat geklets en wat gedronken te hebben vertrok ik naar mijn kamer om lekker even te chillen in bed (met alle gekko’s)🤪.

Welterusten!!

1. Jelle Pijnenburg:
    Wat een leuk verhaal!
  2. Christel van den Boer:
    19 september 2018
    Oooh wat schrijf je leuk!!!
    Keep us posted 😃
  3. Mariette de Leeuw:
    Leuk freeke ! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal 😊👋🏻
  4. Jolanda boom:
    19 september 2018
    Och schatteke, ben trots op je👍Wat een geweldige erbaring😘
  5. Liezet Kuijpers:
    19 september 2018
    Mooi verhaal, ik heb er meteen beeld bij 😊. X kanjer
  6. Noor Coppens:
    20 september 2018
    Hoi lieverd,
    Blij dat je goed aangekomen bent! Blijf lekker zo gezellig schrijven! Succes vandaag op je project. Love you❤️