19 September! Dag 2!

20 september 2018 - Moshi Urban, Tanzania

Vandaag ben ik begonnen met een heerlijk pannenkoeken ontbijt met bananen! Mercy is erg goed in koken! (Yes yes yes!!) Om 09:30 ben ik met Emanuel naar Moshi gegaan. Eerst een stukje lopen daarna in de mini bus met heel veel anderen, en ja ik voelde me erg raar als enige blanke in de bus! Na het busritje ben ik met Emanuel naar “de bouwmarkt” gegaan. We hadden groene verf nodig voor de “day care” dus gingen we deze halen bij een soort bouwmarktje. Overal hing wel wat, zelfs aan het plafond. Er waren meer mensen aan het zitten dan aan het werken maar hé: pole pole: slowly slowly! En daar kan ik juist wel aan wennen! Na de bouwmarkt ging ik naar een dag opvang waar Lotte (nl), Rita (Marokko) en Ines (Marokko) aan het werken waren. Ze waren de dagopvang aan het schilderen. Emanuel vertelde dat niet mijn vaste “werk” was maar dat het voor 3 dagen was. Ik heb de kindjes ontmoet en ze waren allemaal “happy kiddo’s!”. Zo lief!! Na de eerste indrukken in de opvang ben ik naar de standplaats voor bussen en taxi’s in Moshi gegaan. Daar kon ik een simkaart kopen.. Erg handig! Maar dit duurde wel zo’n 1,5 uur! Pole Pole!! Als lunch ging ik met Emanuel ergens lokaal iets eten. Ik kreeg twee borden vol!! Een met vis en de ander met rijst en wat groenten en bonen! Hmm yummy!😆 Er kwam uiteindelijk nog een jongen genaamd “snap” bij zitten en toen zat ik met twee gezellige jongens te lunchen! (Sorry Jelle!) Na de lunch ben ik in de tuktuk naar huis gebracht en heb ik me onderweg zoals gewoonlijk voor veel te veel geld over laten halen om armbandjes te kopen... super tof!😅 Eindelijk thuis, heb ik met Mercy gezellig wat gekletst over haar leventje, de religie in tanzania en heb ik haar de stroopwafels, drop en chocolade gegeven! Ze zei:”this is gonna be my mid night snack!😊”, zij blij, ik blij! Na een uur geklets ben ik lekker in mijn bedje gaan chillen en heb ik een uur liggen pitten! Heerlijk! Om 18:30 begon “de social dinner” dus mochten ik met Emanuel, Rita, Ines en Lotte iets gaan eten en drinken! Ik heb voor €6,40 lekkere pasta gegeten! Mijn avond kon niet beter! Daarna lekker nog wat cocktails gedronken en toen eindelijk naar bed!

Usiku mwema!! X

Ps. Ik begin toch eerst met het sociale project, daarna ga ik naarr het lokale ziekenhuis! De reden hiervoor was dat ik anders alleen zou zijn en dat is natuurlijk niet tof!