20 September 2018! Dag 3

21 september 2018 - Moshi Urban, Tanzania

Vandaag ben ik begonnen met werken in de dag opvang YWCA! Om 08:40 ben ik met Ines en Rita in de tuktuk naar de opvang gebracht! We hebben de hele ochtend geschilderd, alle deuren groen! Heel erg leuk! Zo is het huis toch wat vrolijker. De kindjes in de dagopvang zijn heel schattig maar soms ook erg opdringerig! Ook in Afrika ruziën ze om een auto! Samen met Lotte en Rita heb ik twee keer de kindjes eten mogen geven! Wat ranzig is dat eten! Vieze pap! Maarja eten is eten! Het was erg leuk om te doen. Lotte, Ines en Rita hebben er voor gezorgd dat er voortaan toiletpapier en zeep is. Dit omdat de hygiëne toch echt niet altijd oke is. De kindjes moeten nu voor en na het eten handjes wassen en een zakdoekje gebruiken na het eten! Eveline, “de big boss” kan een beetje engels dus dat is best wel handig. Na het schilderen zijn Lotte, Rita en ik gaan lunchen. We hadden zelf van thuis lunchpakketjes, rijst! Yummy! Nee serieus Mercy is a good cooker! Tijdens de lunch slapen de kindjes op de dagopvang.

Na de lunch zijn Ines en Rita naar swahili les gegaan en hebben Lotte en ik vormen uit papieren geknipt om deze later op de muur de plakken en de kinderen meer te leren over vormen en het alfabet! Tijdens het knippen hebben we de kindjes laten kleuren! Morgen gaan we speelgoed kopen voor de kinderen omdat het speelgoed erg oud en vies is!

Emanuel vertelde me dat de “ywca daycare” voor de armere mensen in tanzania is en dat hope haeva voor mensen is die wel wat meer geld hebben. Dus ik ga kijken wat ik voor ze kan doen! Eindmiddag ben ik met Lotte nog naar het winkeltje naast de opvang geweest. Het heet “Moshi Mamas”. Alle spullen in het winkeltje zijn door de mama’s in Moshi gemaakt. Super tof! Daarna ben ik met Lotte een caféetje gegaan om een lekkere koffie te drinken en wat te kletsen! Ook in tanzania weten ze dat wifi geliefd is dus 1000 shillings voor de wifi code, maarja dat is €0,38 cent in Nederland dus kom maar door met die wifi! 🙂

In de avond hadden Ines en Rita gekookt! Marrokaans! Alleen er zat koriander in het gerecht dus ik heb maar koekjes op mijn kamer gegeten! Erg lekker, Maria koekjes!😍 Morgen weer vroeg op dus ik ga maar eens slapen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jelle Pijnenburg:
    Ha Freeke,

Wat een leuk verhaal weer! Wat jammer dat er koriander in je eten zat maar gelukkig heb je altijd je koekjes nog! Ben heel erg benieuwd naar je andere verhalen!

Groetjes van Jelle
  2. Noor Coppens:
    Ha schatje,
    Koriander dan denk ik aan die springroll in thailand... bah! Net zeepsop he! Fijn dat Merci zo lekker kan koken. Misschien jij ook een keer nederlands koken??😂😂
    Wat ben je toch een toppertje!!! Je schrijft superleuk Freeke. Dikke kus van mij💋
  3. Liezet Kuijpers:
    Hoi Freeke,
    Je dagen zitten lekker vol en er is veel variatie in de werkzaamheden leuk joh!!
    Liefs Liezet x
  4. Opa en Oma'.:
    21 september 2018
    Wat leuk en gezellig daar.heb je nog genoeg koekjes voor als het eten niet lekker is.
    Is de koffie daar ook lekker????????
    Tot je volgende mail.

Groetjes van ons.
  5. Ellen Slegers:
    Lieve Freeke,
    Meer dan genoeg nieuwe indrukken als ik je verhaal zo lees. Spannend ook om alles te ontdekken en alleen maar nieuwe mensen te leren kennen. Succes met alle verf, knip , knutsel activiteiten. Ennuh....zag dat je gerust "los" kunt gaan daar in de kroeg! 😘
  6. Opa en Oma'.:
    Bij ons is alles goed.
    Gisteren naar Cas zijn verjaardag geweest.
    Wij hadden ook buren dag gevierd beneden. Was heel leuk..!!!!!!!!!
    Freeke maak er wat moois van.dit vergeet je nooit meer.
    Heel veel groetjes van ons .En een dikke knuffel

Opa en Oma (dikke kus van ons.)
  7. Christel van den Boer:
    22 september 2018
    Wat heerlijk om te lezen weer !! Genoeg te doen daar volgens mij.
    Hoe is het weer daar?