22 & 23 september 2018! Weekend 1!

23 september 2018 - Moshi Urban, Tanzania

22 september 2018

Mambo?

Poa! Met mij gaat alles goed! Omdat we gisteren pas om 04:00 in ons bed lagen konden we vanochtend wat langer blijven liggen! Rita en Ines vertrokken om 11:00 naar Zanzibar.. wat dus betekende dat ik de komende dagen alleen met Mercy ben! Na het ontbijt heb ik voor haar de afwas gedaan! (Nee mam ik ben nog steeds geen assepoester ookal heb ik een tussenjaar!) Daarna ben ik lekker gaan douchen en heb ik nog even op bed gechilld totdat Lotte klaar was om naar de markt te gaan! Hussein de tuktuk chauffeur heeft me naar Lotte’s huis gebracht. Daar heb ik haar mama ontmoet en haar huis gezien! Het is heel anders dan het mijne maar ieder zo zijn ding! De mama van Lotte is dokter dus werkt ze heel erg veel. Vandaag was ze een dagje vrij dus zijn we met de auto naar de markt gegaan. Zelfs in Afrika hebben ze een stuur met een bondje er omheen! Pas maar op, want koude vingers wil je natuurlijk niet hebben!🤦🏼‍♀️ Lotte wilde graag een jurk kopen op de markt. Toen gaf haar mama de tip om stof te kopen en het te laten ontwerpen bij de klerenmaker. Zo gezegd, zo gedaan! We gingen naar de kledingmaker! Lotte wilde een jurk, maar omdat ze nog meer stof had kon ze er ook een rok, een broek en een shirt uit laten maken. Toevallig had ik een hele leuke gele rok aan van de zara dus, ik was het rokken model voor vandaag!😆 Na alles uitgelegd en opgemeten te hebben zijn we naar de markt gegaan. We hebben daar lekker een maiskolf van de barbecue gegeten met zout, limoen en peper! Niet normaal lekker! Echt een favoriet! Op de markt zelf ligt zoveel eten... niet normaal gewoon! De avocado’s zijn zo groot als een meloen in Nederland! De mama van Lotte had tassen vol met groenten en fruit! Heerlijk! In de avond mocht ik bij Lotte mee-eten! Het was erg gezellig! Voor Tanzanianen is eten erg belangrijk! We waren met zijn vieren maar er stonden wel 5 pannen op tafel! Watermeloen, komkommer, avocado, rijst, bonen met wortels, kip, nog meer bonen en chapati (een soort bladerdeeg pannenkoek). Het was super lekker maar na een bord zat ik toch aardig vol! Na het eten ben ik lekker naar huis gegaan en in mijn bedje gaan liggen!

Karibuu!!!

Vandaag is het zondag! Iedereen hier gaat naar de kerk! Maar Lotte en ik ga lekker naar een hotel om te zwemmen en te chillen! Als ontbijt heb ik met Mercy lekker een donut met fruit gegeten... daarna heeft Hussein ons opgehaald en naar het keys hotel in moshi gebracht. Voor 20.000 shillings krijg je lunch en een lekker zwembad! In euro’s is dat ongeveer €7,47... Als lunch hadden we heerlijke pizza’s, echt om je vingers bij af te likken. Helemaal vers! In de avond wilden we naar kitchen flavour maaar toen we daar aankwamen was het dicht dus gingen we naar het restaurantje waar we deze week ook waren met social dinner! Ik heb heerlijke steak gegeten met pepersaus en frietjes... Ik was die rijst wel even zat van deze week! Ook hebben we Tanzaniaanse thee geprobeerd... met melk😅! Heel erg kruidig en er zit gember in. Dus ik ben weer gezuiverd voor een hele week.

Na het dinner ben ik lekker gaan slapen! Morgen mijn eerste dag bij hope haeva A!