28 september 2018!

29 september 2018 - Moshi Urban, Tanzania

Vandaag is mijn laatste dag bij Hope Haeva. Rond 09:30 begon ik en kregen de kindjes gelijk hun pap. Ik ben maar weer naar “de babies” gegaan omdat ze echt te schattig zijn. Rond 11:30 mocht ik met Evarest mee naar Hope Haeva B. Het is de tweede school en zijn vrouw is daar “de supervisor”. B is veel groter dan A, het heeft meer tuin, alleen wel kleinere lokalen. De kinderen waren aan het repeteren voor hun “graduation” in december. Het was heel schattig om te zien, ze waren nog heel nerveus!

Na wat dansjes en toneelstukjes ben ik weer naar Hope Haeva A gegaan. Ik heb de kindjes nog rijst mogen geven en ben daarna gegaan. Het was een leuke ervaring om de verschillen in Moshi te kunnen zien, maar ik denk toch dat ik bij YWCA meer op mijn plek ben en dat ik daar meer kan betekenen. Hope Haeva gaat het vast en zeker goed doen in de toekomst. Rond 13:00 ben ik met Lotte gaan lunchen. We hadden gelukkig zelf lunch meegenomen want de maisman was er dit keer niet... (wehh)! Hierna zijn we naar Mimosa gegaan om op het gebied van uitgaves alles op een rijtje te zetten. Lotte had dat erg nodig omdat ze dacht geld kwijt te zijn. Ik ben met haar meegegaan en we hebben gezellig een koffietje en wat masala thee gedronken. Het was een erg regenachtige en koude dag in Moshi dus dat was eigenlijk wel lekker. In de avond heb ik met de italiaanse meiden en Mercy spaghetti gegeten... Alleen er zat weer koriander in dus de koekjes waren erg lekker! Na het eten hebben we gezellig de film “whats your number” gekeken met een kop thee. Dat was echt tof! Daarna ben ik lekker mijn bed in gegaan want morgen ga ik met Mercy naar een nagelsalon!

Fijn weekend! Usiku Mwema! XX

1. Opa en Oma'.:
    29 september 2018
    Hallo Freeke.
    Wat een mooi verslag .En wat beleef je veel!!!!!!!!!!!! dat ver geet je je hele leven niet meer.
    Wat voor drank zit er in dat glas????????????.Geniet er maar heel veel van je vrij willigerswerk.
    Groetjes van Opa en Oma.en een hele dikke kus van onsDOEIDOEI DOEI.
  2. Noor Coppens:
    30 september 2018
    Hoi Friekie,
    Wat ben ik blij te horen en te lezen dat je steeds beter gewend raakt in Moshi. Hoe leuk samen met je “moeder” Merci naar de nagelsalon!!! Ze zorgt super goed voor je!! Geef ze maar een dikke 💋 van mij!! En boor jou ook een dikke 💋 en knuffel door de lucht! Ik kijk uit naar je verhaal van het weekend! Doei moppie
  3. Ellen Slegers:
    30 september 2018
    Lieve Freeke, tis één groot avontuur daar voor jou. Merk dat je je draai nu wel hebt gevonden....da's fijn. Zou stiekem bedt ff mee willen draaien daar😉.
    Hoor van mama dat je op safari gaat....gaaf!!! Ga ervan genieten! Dikke 💋 van ons.